->  Žudije -> FESTIVAL žudija >>> 11.festival žudija Tisno

Festival žudija-Tisno 25.4.2011.
foto BM

U Tisnom, sjedište istoimene općine na otoku Murteru nedaleko Pirovca održan je 11.festival odnosno smotra žudija na kojem je sudjelovalo 28 skupina čuvara Kristova groba sa oko 800 sudionika. Mi smo iz Vida krenuli ujutro u 5 sati sa dva autobusa, žudija, zbora i ostalih župljana. Nakon kratkog zaustavljanja na odmorištu i jutarnje kavice nastavljamo dalje do Tisnog. Mjesto je ime dobilo po uskom "tisnom" prolazu između otoka i kopna širokog 38 metara koji je premošten pokretnim mostom. Po dolasku, i kratkog presvlačenja žudija, nastavljamo pješice prema centru gdje je održan sastanak zapovjednika te potom nastavljamo do svetišta Gospe od Karavaja na uzvisini u borovoj šumici gdje je bila sveta misa. Nakon toga vraćamo se na rivu gdje se održavao sajam žudija. Mi smo ponijeli nekoliko teća brujeta, inače dar naših ugostitelja koji smo poslužili znatiželjnicima. Je im bio malo ljut ali isto su lizali prste. Na štandu je bilo i suvenira od Arheološkog muzeja Narona na prodaju. Nakon što je Frane Lučić harambaša domaćih čuvara Kristova groba izvršio smotru na rivi, žudije su se prebacile brodicama na drugu obalu. nakon čega su stigli do mosta gdje je Šime Strikoman snimio još jednu Milenijsku fotografiju. Krećemo zatim na rivu gdje se okupljaju sve žudije i gledatelji. Festival je otvorio načelnik općine Ivan Klarin, domaćin je bila župa Svetog Duha Tisno a sve se odvijalo u svečarskom tonu 200 obljetnice općine Tisno i 300-te svetišta Gospe od Karavaja. Festival se odvijao pod motom "Ljubite jedni druge". Slijedilo je predstavljanje svih skupina uz izvođenje jednog od svojih običaja, a to je bilo najčešće smjena straže pred Kristovim grobom i padanje. U gledalištu je bilo mnogo gostiju iz inozemstva. Nakon što smo odradili svoje, a s obzirom da nas je čekao put natrag i sutrašnji posao polako smo krenuli ne čekavši kraj. Putem smo se zaustavili na odmorištu Krka na autocesti s lijepim pogledom na Skradin gdje smo ručali. Sad već punih želudaca krećemo dalje do Blata na Cetini gdje smo, već tradicionalno, posjetili i don Juru Marasovića našeg bivšeg župnika. U Vid smo se vratili u 19 sati.

>>> kratki video vidonjskih žudija; >>> slike na www.tisno.hr   >>> još 198 slika

Click to enlarge Click to enlarge Click to enlarge Click to enlarge Click to enlarge Click to enlarge
marenda dizanje mosta za prolaz brodova dolazak sastanak zapovjednika izjave za medije
Frane Lučić svetište Gospe od Karavaja gdje je bila zajednička sveta misa
povratak na rivu sajam žudija
postroj svih skupina
procesija brodicama na kopno

snimanje milenijske fotografije Šime Strikomana: žudije u obliku mača svetog Martina (Grb općine Tisno)

održavanje festivala žudija
nastup žudija iz naše župe Rogotin