-> Žudije -> FESTIVAL žudija>>> Sastanci, Metković 12.12.2009.
Sastanak žudija u Metkoviću
Metković, 12.proinca 2009.-Župa Svetog Nikole u Metkoviću idućeg uskršnjeg ponedjeljka bit će domaćin jubilarnog desetog „ Festivala vodičkih Žudija“ pa je tim povodom u cilju upoznavanja sa lokalitetom i samim scenarijem festivala održan sastanak predstavnika sudionika iz 14 župa . Sastanku su nazočili idejni tvorac festivala Šime Strikoman koji je i redatelj istog, glavni koordinator Luka Lipić inače dogradonačelnik Vodica, drugi koordinator Marko Marušić, predstavnici župe Sv Duha Tisno domaćini 11. festivala, uz predstavnika čuvara Božjega groba došao je i donačelnik Općine Miljenko Meštrov te izaslanici župa Marijina Uznesenja Šepurine, Sv Mihovila Promina, Navještenja BD Marije Vrgorac, Uznesenja BD Marije Baška Voda, Sv Frane Betina, Sv Ante Padovanskog Komin, Sv Jurja Mučenika Desne, Sv Stjepana Prvomučenika Opuzen, Gospe Snježne Vid, Sv Ilije Proroka Metković, Presvetog trojstva Rogotin, domaćin župe Sv Nikole don Senko Antunović i član Pastoralnog vijeća župe Dušan Šiljeg te dogradonačelnik Grada Metkovića profesor Mario Batinović. Radni dio sastanka je održan u prostoru dosadašnje crkve (prije tjedan dana posvećena je nova) a prvi se nazočnima obratio don Senko ukratko iznijevši podatke vezena za okrjepu sudionika prije i poslije nastupa. Tako da svi oni koji dolaze iz daljega to jest oni van neretvanskog dekanata imat će doručak u prizemnim prostorijama pastoralnog centra a nakon nastupa organiziran je ručak u istim prostorijama. Zbog pretpostavke da će sudionika biti oko 500 predložio je da nakon polovice nastupa oni koji su završili mogu pristupiti jelu a druga polovica na kraju programa. Ovo sve zbog lakše podjele hrane i manje gužve. Šime Strikoman upoznao je skup sa trenutnim stanjem u pripremi festivala te istakao veliku vjerojatnost televizijskog prijenosa manifestacije. Po tom se razvila rasprava kako odrediti one koji će nastupiti u dijelu prijenosa (prijenos oko 1 sat) te je donesen zaključak da Šime kao redatelj procjeni i uvaži raznolikost i posebnosti pojedinih župa te njih uvrsti u taj prvi dio a svi ostali bi bili obuhvaćeni u dokumentarnom filmu koji bi se tom prigodom snimao i obuhvatio bi cijelu manifestaciju. Na samo početku bi se snimila zajednička Milenijska fotografija na pristupnim skalnima i terasi pred crkvom nakon čega bi odmah krenula prezentacija pojedinih skupina. Također se zaključilo da glede ravnomjernog predstavljanja svih vrijeme nastupa ograniče točno unutar četiri (4) minute, predloženo je da svi sudionici u narednih mjesec dana odaberu točku nastupa, dali ih prate župni pjevači, kratko i sažeto opišu tradiciju čuvanja Kristova groba u župi (koje će čitati glavni voditelj) te sa točnim vremenom sve dostave glavnom koordinatoru Luki Lipiću. Isti materijali bit će potrebni za izradu scenarija koji će se usuglašavati sa televizijom tijekom veljače i nakon toga dostaviti ponovo svakoj župi na „ravnanje“. U isto vrijeme dogovorio bi se način i količina izrade dokumentarnog filma kao i način njegove distribucije uz apel da svi sudionici u duhu Velikog tjedna dostojanstveno i mirno prikažu običaje svoga kraja ovaj put svehrvatskoj javnosti. Na kraju sudionici sastanka nastavili su uz obilnu hranu i piće koje im je pripremio domaćin. (tekst i foto Marko Marušić) |