|

|
->
List župe
->
Broj 6 >>>
O duhovnim zvanjima
O duhovnim zvanjima u župi vidu
Za mlade mise don Marinka Jurišina, na
velikom ručku bilo je svečanih govora i pjevanja o svemu i koječemu. Oko
stolova su bile različite skupine: rodbine, svećenika, redovnica i
prijatelja. Pogled mi je pao na jedan stol, u sredini šatora, oko kojega
su sjedile časne sestre, redovnice iz različitih družba. Prigodom govora
i pozdrava njih nitko nije posebno oslovio. Ja sam kasnije o tome
razmišljao i došao do zaključka: da njih nije bilo u toj župi, ne bi bilo
ni mladih misa. Jer kako piše don Mile Vidović u knjizi «Neretvanske
župe», odavno se u župi Vid nije slavila mlada misa. Iz župe nije bilo ni
redovnica. Poslije drugoga svjetskoga rata don Frane Bego je neke poslao u
sjemenište, ali bez uspjeha.
Dok sam bio župnik u Vidu imao sam pred
očima župu Vidonje. U njoj je odavno bilo i starih i mladih redovnica.
Tada sam u Vidu mladima, napose pjevačicama, počeo još više govoriti o
duhovnim zvanjima. Iznosio sam im razne primjere. Znam, da sam ih sve
pozivao na molitvu Blaženoj Gospi i na pobožnost prvih petaka na čast
Presvetoga Srca Isusova. Priličan ih se broj odazvao. Tako bi na prvi
petak bilo ispovijedanje, te sveta misa sa pjesmama. To je bila prigoda i
za pouku. Sjećam se, da sam im pripovijedao jednu zgodu iz života slavnoga
njemačkoga socijalnoga učitelja i apostola radnika biskupa E. Von
Kettelera, najpoznatijeg crkvenog dostojanstvenika 19. stoljeća. Bio je
biskup Ketteler kao mladić, plemić živi vjetrogonja. Svršio je pravo i
kasnije postao ugledni odvjetnik. Jednoga dana u njegovu kancelariju uđe
Isus i pokaže mu neku redovnicu i reče: «Ona za tebe moli». I viđenje
nestane. U to vrijeme je u Njemačkoj s protestantima bjesnila «Kulturna
borba». I ponosni westfalski plemić, čuveni pravnik Ketteler, da može
uspješnije braniti katoličku stvar poče studirati teologiju. Tako
temeljito upozna svoju katoličku vjeru. Dade se rediti za svećenika. Kako
je bio prije izvrstan odvjetnik tako je kasnije postao poznati
propovjednik i apostol radnika. Ističe se u mnogočemu i postaje biskup
koji se najviše borio za prava katoličke Crkve, slobodu i dobro radnika.
Kao biskup redovito je obilazio svoju
biskupiju. Kad je jednom ušao u jedan samostan redovnica vidio je da
nošnja ovih redovnica potpuno sliči onoj nošnji koju je vidio u viđenju
kad mu je rekao Isus: «Ona moli za tebe». Starješica samostana mu je redom
predstavila sve sestre, a on je upitao: «Ima li u samostanu možda još koja
vaša sestra?» «Ima još jedna, ali ona je sada u štali, radi oko životinja»
odgovori starješica, a u sebi je mislila gdje će nju sada dovesti kad se
zna kakav čovjek izgleda kad radi u štali. Nije tada bilo kupatila i
tuševa kao danas. Na veliko svoje čuđenje čula je biskupove riječi: «Želio
bih i nju vidjeti, molim Vas, dovedite je odmah!» Kad je došla u njoj
biskup prepozna onu koju mu je Isus pokazao i rekao da moli za njega.
Tada slavni biskup prizna, da je do
sada mislio kako je on, prema mnogim uspjesima, učinio toliko za Crkvu, a
sada uviđa kome zapravo pripada ta zasluga. Pripada skromnoj redovnici
koja obavlja najniže poslove u svome samostanu i moli za svećenike.
Kad sam im ovo ispričao o biskupu
Ketteleru i redovnici koja obavlja najniže poslove u samostanu, sjećam se
reakcije tih djevojaka, uskoro prvih kandidatica. Jedna je rekla, da će
moliti svoju poglavaricu neka je ne šalje u školu, a raditi će svaki posao
koji bude trebalo bilo u kući, vrtu ili štali. Slično su govorile i druge.
Prva od njih se prijavila za samostan Mara Ereš, Služavka Malog Isusa,
sada imenom s.Ernesta. Zatim dvije Marušićke: s. Margarita i s. Andrijana.
Kasnije su im se pridružile dvije Mande, jedna Marušić, a druga Taslak.
One su bile prve časne sestre u župi Vid poslije drugoga svjetskoga rata.
Njih su ubrzo slijedile mnoge druge. Sigurno su i one molile i za svoju
župu i za svećenička i redovnička zvanja.
Tako se poslije njih prijavio prvi
kandidat za svećenika i rekao mladu misu 1969. godine. Bio je to don
Tomislav Brečić. I tu se obistinila teološka misao poznatoga filozofa J.
Maritaine-a: «U Crkvi Kristovoj postoje bogata i siromašna sredstva
djelovanja. Bogata sredstva su svjetovna. Ona se mogu vidjeti. To su razne
organizacije, sastanci, manifestacije, gradnje i dekoracije crkava. Ona
mogu koristiti Crkvi za duhovne ciljeve. Siromašna su sredstva djelovanja:
oskudica, poniznost, razne žrtve i patnje i sve slabosti koje su
obilježene znakom križa.» Isus je primjerom svoga siromaštva i žrtve križa
pokazao čemu daje uz molitvu prednost.
Veoma je važno u mladosti dobar cilj
odabrati i dobro početi. Tko to učini, kasnije mu se lakše u dobru i
čestitosti vježbati. Želimo li biti sretni i sada i u vječnosti, djelujmo
u životu po Kristovu zakonu. Što sam u životu bio Isusu Kristu vjerniji,
bio sam sretniji. Što sam Mu bio manje vjeran, bio sam i manje sretan.
Neka vas pomaže zagovor Bl. Gospe Snježne.
U Splitu, ljeti 2002. godine
Don Ante Vojnović
Zlatomisnik
na
vrh |

|